«Η κατασκευή των μεγάλων έργων δεν πρόκειται να διακοπεί επειδή προκύπτει η αναγκαιότητα υλοποίησης νέων έργων λόγω των καταστροφών στη Θεσσαλία. Δεν θα πάρουμε πόρους από έργα που εκτελούνται για να κάνουμε έργα στη Θεσσαλία». Αυτό ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, διαβεβαιώνοντας ότι τα μεγάλα έργα συνεχίζουν να εκτελούνται, καθώς οι πόροι για τις παρεμβάσεις στις πληγείσες περιοχές θα προέλθουν από άλλες πηγές.
Ο Υπουργός σημείωσε πως πέρα από τα έκτακτα φυσικά φαινόμενα, πάντα υπάρχουν εξωγενείς προκλήσεις, όπως ο πληθωρισμός, η ακρίβεια, το κόστος και η εύρεση ανθρώπινου δυναμικού. «Οφείλουμε όλοι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να εκτελέσουμε τα έργα εντός χρονοδιαγραμμάτων και εντός προϋπολογισμού» είπε ο κ. Σταϊκούρας, λέγοντας πως δεν έχει κατανοήσει ποια θα είναι η επιπλέον συμβολή του ιδιωτικού τομέα. Υποστήριξε ότι εξωγενής κρίση δεν σημαίνει ότι όλο το κόστος θα το φορτωθεί ο Έλληνας φορολογούμενος, ούτε ότι ο κρατικός προϋπολογισμός θα σηκώσει το επιπλέον κόστος ενός έργου. «Σε έκτακτες συνθήκες μοιράζεσαι τη ζημιά. Μπορεί αυτό να επηρεάσει παροδικά ένα κομμάτι της κερδοφορίας των εταιρειών, αλλά πρέπει να βοηθούν στις κρίσεις» συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, τα έργα υποδομών στη Θεσσαλία πρέπει να γίνουν με βασική κατεύθυνση τη διαχείριση των υδάτων και να στηριχθούν στη μελέτη του ευρύτερου περιβάλλοντος, με τρόπο που να απαντά στις προκλήσεις της εποχής. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογούνται άμεσες παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στην περιοχή, θα σχεδιαστούν νέα έργα βάσει των υποδείξεων των ειδικών επιστημόνων, ενώ είναι απαραίτητο να αξιολογηθούν και τα υφιστάμενα έργα, όπως για παράδειγμα οι γέφυρες. Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι το Υπουργείο οφείλει να βελτιώσει και να διορθώσει τα όποια σφάλματα έχουν υπάρξει στο παρελθόν και να κινηθεί με ταχύτητα στην υλοποίηση άρτιων έργων, σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.
Σταχυολογώντας τις χρηματοδοτικές πηγές των έργων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε πως με την αναθεώρηση του Εθνικού Σχεδίου Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, θα συμπεριληφθούν έργα υποδομών, ύψους 500 – 600 εκατ. ευρώ. Επίσης, η νέα προγραμματική περίοδο παρέχει επιπλέον 1,5δισ. ευρώ μέσω του ΕΣΠΑ, η έκδοση πράσινου ομολόγου αποτελεί μια ακόμα επιλογή, ενώ υπάρχει και πρόβλεψη για σύναψη δανείου ύψους 750.000.000 ευρώ αποκλειστικά για υποκατάσταση υποδομών από φυσικές καταστροφές, με την προϋπόθεση όμως ότι θα εξαντληθούν οι πόροι από τις υπόλοιπες πηγές.
Αναφερόμενος στην πορεία των μεγάλων έργων, γνωστοποίησε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει μέσα στο 2024 και οριστικοποιείται άμεσα η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του. Η κατασκευή της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης (Flyover) ξεκινά μέσα στο επόμενο δίμηνο, έχει ήδη υλοποιηθεί το 25% στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2024 θα παραδοθεί το τμήμα του Ε-65 μέχρι την Καλαμπάκα.