Στις δράσεις για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας αναφέρθηκε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, κ. Γιάννης Ξιφαράς, από το βήμα του 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2023.
Ο κ. Ξιφαράς επισήμανε ότι ο σχεδιασμός, τόσο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσο και της κυβέρνησης έχει ως στόχο τη βελτίωση της καθημερινής εμπειρίας των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, των οδηγών στους οδικούς άξονες, των χρηστών ποδηλάτων και των πεζών.
Σε αυτή την προσπάθεια, ύψιστη προτεραιότητα έχει ο εκσυγχρονισμός των αστικών συγκοινωνιών και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά σε μία σειρά από δράσεις.
«Η πιο πολυδιαφημισμένη εξ’ αυτών είναι η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ. Και δικαίως, καθώς την τελευταία φορά που ήρθαν στην Αθήνα νέα λεωφορεία ήταν το 2007», σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών.
Σχετικά με τον εν εξελίξει διαγωνισμό για την προμήθεια 650 νέων, πράσινων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επισήμανε ότι τα πρώτα λεωφορεία θα καταφθάσουν στις δυο πόλεις τον Απρίλιο του 2024. Παράλληλα, προετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης ενός νέου διαγωνισμού για επιπλέον 650 λεωφορεία.
Εκτός από τα παραπάνω, όπως σχολίασε, υπάρχει και μία σειρά από άλλες δράσεις για την ενίσχυση της ελκυστικότητας των ΜΜΜ και της βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Αυτές αφορούν την ανάταξη των συρμών της γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας, την προμήθεια νέων συρμών για τις γραμμές 2 και 3, την αύξηση των υποδομών ηλεκτροκίνησης και της συνέχισης των προγραμμάτων επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων.
Για την περαιτέρω είσοδο των αστικών συγκοινωνιών στη ψηφιακή εποχή ανέφερε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ, υλοποιεί ενέργειες για την επέκταση των δυνατοτήτων του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τη διαλειτουργικότητά του με άλλες υπηρεσίες.
Στόχος της νέας αυτής πρωτοβουλίας, είναι ο επιβάτης να μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό ή την πιστωτική κάρτα για να πληρώσει εισιτήρια και να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ. Μάλιστα, το νέο σύστημα θα επιλέγει αυτόματα την πιο οικονομική επιλογή, βάσει του επιβατικού προφίλ του κάθε ατόμου.